مهارت هاي اساسي كار با چوب كه همه نجاران بايد بدانند! (اصول نجاري)

اموزش نجاري رايگان ، آموزش نجاري به زبان فارسي ، آموزش نجاري ، آموزش نجاري دانلود ، كتاب فارسي آموزش نجاري ،آموزش نجاري mdf ، كابينت سازي

سه شنبه ۱۷ مرداد ۰۲

مهارت هاي اساسي كار با چوب كه همه نجاران بايد بدانند! (اصول نجاري)

۱,۰۱۸ بازديد

در اين نوشته، يك سري مهارت هاي اساسي كار با چوب را براي همه شما كه نجار هستيد يا قرار است نجاري را ياد بگيريد، بصورت تصويري آموزش مي دهيم.

توسط Erin Freuchtel 
در اين آموزش، اصول اوليه كار با اره نواري را ياد خواهيد گرفت. اصول زير پوشش ساده، حفاري و تكنيك هاي سنگزني براي پروژه هاي اصلي چوب است. با استفاده از دانش و مقداري تمرين در مورد اين مهارت هاي كار با چوب، شما بايد قادر به ايجاد اقلام با كيفيت خودتان باشيد .

ابزارهاي لازم براي شروعwoodworking basics supplies

• عينك ايمني
• چوب
• رول يا اره پيچك
• تيغه هاي اره
• مداد
• مته دستي يا مته پرس
• مته حفاري
• كاغذ صافي

ايمني

• هنگام كار با ابزار قدرت مانند اره بسيار مهم است كه هميشه عينك هاي ايمني را استفاده كنيد.
• اطمينان حاصل كنيد كه شما به طور كامل در حال تمركز بر روي كار در دست به عنوان مثال اره و ديگر ابزار هستيد كه مي تواند آسيب بسيار جدي را به سرعت وارد كنند!

انتخاب چوب مناسب

در هر پروژه ساخت و ساز، مهم است كه كار با تامين منابع با كيفيت خوب كه بدون نقص هستند، شروع شود.
• اگر مي خواهيد طرح نهايي خود را نقاشي كنيد، توجه ويژه اي به رنگ چوب داشته باشيد. باس، آسفن و درجه مبلمان، انتخاب هاي شگفت انگيز به دليل رنگ خنثي و سختي متوسط ​​آنهاست.
• از نقص هايي مانند گره ها، انحراف، ترك، خرد شدن، يا آسيب ديدگي در برابر آب جلوگيري كنيد.
• اندازه مناسب چوب براي پروژه خود را انتخاب كنيد. توجه داشته باشيد كه معمولا ابعاد داده شده به يك اندازه خاص از چوب (به عنوان مثال ۲ × ۴، ۱ × ۲)، اندازه چوب در هنگام برش خشن است. هنگامي كه برش چوب تمام شد، در واقع كمي كوچكتر از اندازه ذكر شده است.

wood working basics wood selection
ابزارها

• براي اين آموزش ما فرض مي كنيم كه شما از يك اره حفاري يا اره لولايي استفاده خواهيد كرد. با اين حال، تمام عكس هاي موجود در اين آموزش ويژگي اره حفاري را دارند.
• ما توصيه مي كنيم از يك مته پرس استفاده كنيد، زيرا سوراخ هايي كه در يك پرس ايجاد مي شود، دقيق تر از آنهايي است كه با يك مته دستي ساخته شده اند، اما هر دو روش كار خواهند كرد.

۱- برش صاف را انجام دهيد

گام۱

با استفاده از يك مداد، بر روي قطعه اي از چوب كه برش مي دهيد، يك خط مستقيم بكشيد. شما همچنين مي توانيد خطوط برش PDF از پروژه خودتان را چاپ كنيد و آن را به منظور تمرين چوب با استفاده از نوار بسته بندي ثابت كنيد.

woodworking basics line 1
گام ۲

تيغه اره را با لبه چوب تا جايي كه برش را شروع مي كنيد همراستا قرار دهيد. توجه داشته باشيد كه اكثر اره ها يك خط كاملا راست را برش نمي دهند (به طور معمول آنها كمي به سمت راست حركت مي كنند) و شما بايد كمي زاويه چوب خود را براي رسيدن به يك برش مستقيم كج كنيد.

woodworking basics line 2 مرحله ۳

هنگامي كه چوب را در جاي خود قرار داديد، اره را روشن كنيد و به آرامي شروع به برش روي خط كنيد.همانطور كه برش را انجام مي دهيد، ممكن است مجبور شويد تنظيمات كوچك را به زاويه اي كه چوب را نگه داشته ايد، انجام دهيد. مراقب باشيد كه چوب را برخلاف تيغه اره نچرخانيد، فقط يك فشار ملايم بر روي چوب بگذاريد تا از ميان آن اره عبور كند.
چوب بايد بصورتي پايدار و محكم نگه داشته شود تا بر روي عرشه اره نچرخد. پس از برش كامل، اره را خاموش كنيد تا از هر حادثه اي جلوگيري شود.

woodworking basics line 4
۲- يك برش منحني ايجاد كنيد

مرحله ۱

با استفاده از يك مداد، خطي خميده و موجدار را بر روي قطعه اي از چوب كه برش مي دهيد، طراحي كنيد. منحني هاي آرام آسانتر از منحني هاي تنگ تر برش داده مي شوند.
woodworking basics wavy 1

گام ۲

تيغه اره را با لبه چوب جايي كه برش را شروع مي كنيد همراستا قرار دهيد. شما مي خواهيد برش خود را با زاويه كمي به سمت بالاي منحني اول شروع كنيد.

woodworking basics wavy 2
مرحله ۳

هنگامي كه چوب را در جاي خود قرار داديد، اره را روشن كنيد و به آرامي شروع به برش روي خط كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه چوب را برخلاف تيغه اره فشار ندهيد، فقط يك فشار ملايم بر روي چوب بگذاريد تا اره از ميان آن عبور كند. چوب فقط بايد كاملا محكم نگه داشته شود به صورتيكه بر روي عرشه اره به چرخش در نيايد.
woodworking basics wavy 3

مرحله ۴

همانطور كه شما برش منحني را انجام مي دهيد، بايد چوب را به آرامي در يك حركت پيوسته حركت دهيد كه حركات انحناي خطي را كه برش مي دهيد، شبيه سازي كند. اين فرآيند نياز به كمي تمرين دارد تا كامل انجام شود. هنگامي كه شما احساس مي كنيد در كار برش موج ها حرفه اي شديد، به سمت موج ها و منحني هاي قابل توجه تري حركت كنيد. براي جلوگيري از هر حادثه، به ياد داشته باشيد كه در پايان كار، اره را خاموش كنيد.

woodworking basics wavy 4 نمايي از داخل يك كارگاه نجاري

۳- چرخش هاي تيز را برش دهيد

مرحله ۱

با استفاده از يك مداد، چرخش تند را با يك حلقه در خارج از گوشه قطعه چوب كه برش مي دهيد، طراحي كنيد.

woodworking basics turn 1
گام ۲

تيغه اره را با لبه چوب در جايي كه برش را شروع مي كنيد همراستا كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه چوب شما كمي نسبت به زاويه برش زاويه دارد.

woodworking basics turn 2 مرحله ۳

هنگامي كه چوب خود را در جاي خود قرار دهيد، چرخ دنده را روشن كنيد و به آرامي شروع به برش روي خط كنيد. همانطور كه برش را انجام مي دهيد، زاويه چوب را به آرامي تنظيم كنيد تا برش از دستورالعمل پيروي كند.
مقدار قابل توجهي فشار را روي چوب بگذاريد تا آن از ميان اره عبور كند. چوب فقط بايد به طور محكم نگه داشته شود تا از عرشه اره بيرون نزند.

woodworking basics turn 3
مرحله ۴

همچنان برش را به سمت حلقه ادامه دهيد. حلقه باعث مي شود تيغه تان را به اطراف بگردانيد وقسمت ديگري از گوشه را برش دهيد. اين تكنيك باعث مي شود كه تيغه از سوزاندن چوب در تنگ ترين قسمت چرخش جلوگيري كند و باعث مي شود كه نوك تيز ظاهر شود. پس از برش كامل، اره را خاموش كنيد تا از بروز هر حادثه اي جلوگيري شود.

woodworking basics turn 4
۴- چگونه يك گودال را حفاري كنيد

مرحله ۱

مته مناسب براي پروژه را انتخاب كنيد و سپس محل مورد نظر را كه مي خواهيد گودال باشد را مشخص كنيد.

woodworking basics drill 1

گام ۲

چوب را در موقعيتي قرار دهيد تا كمي مته حفاري با چوب در جاي مناسب تماس بگيرد.با پايين آوردن مته حفاري جايگاه را تا زماني كه تقريبا با چوب در تماس باشد، بررسي كنيد. اگر چوب درست در جايش قرار نگرفته،آن را دوباره تنظيم كنيد.
woodworking basics drill 2

  مرحله ۳

مته حفاري را براي چوب استفاده كنيد تا زماني كه از ميان چوب عبور كند. اگر چوب به خصوص سخت يا ضخيم است، آن را از گودال بخشي از طريق روند حفاري بيرون بياوريد تا هر چوبي را كه در مته ساخته شده است پراكنده شود.

woodworking basics drill 3
۵- كار خود را به آرامي انجام دهيد

مرحله ۱

ريگ مناسب سمباده را انتخاب كنيد. ريگ متوسط ​​معمولا نقطه شروع خوبي براي اكثر پروژه هاست.

woodworking basics sanding 1
گام ۲

در حركات طولاني مستقيم، سنباده زدن پروژه خود را شروع كنيد. حتما توجه ويژه اي به لبه ها و گوشه ها داشته باشيد. سعي كنيد هميشه با دانه چوب سنباده بزنيد تا هيچ علامتي بر روي دانه باقي نماند. تا زماني كه به صاف بودن مورد نظر دست يابيد، اگر لازم است با يك گره ظريف از كاغذ سنباده اين كار را كنيد.

woodworking basics sanding 2   تمرين كنيد

در اين درس پنج اصل مهم چوبكاري را ياد گرفته ايد. برش خطوط مستقيم و منحني، چرخاندن گوشه هاي تيز، سنباده زني و حفاري براي هر پروژه چوبكاري با اره حفاري يا اره برش. اين مهارت ها براي ساخت مبلمان چوبي ساده، دكور خانه و يا حتي اسباب بازي هاي چوبي عالي هستند.
C:UsersSAJADDownloadsTelegram Desktopwoodworking-basics-final-product2.jpg
فقط با كمي تمرين و خلاقيت، شما در راه خود براي انجام پروژه هاي چوبكاري با كيفيت خواهيد بود. حتما اگر مشكلي در انجام اين تمرين هاي مفيد نجاري داريد در بخش نظرات با ما مطرح كنيد.

منبع: نجاري در هنر فردي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.